Mencipta kebahagiaan


Ha ha ha....habis duit hari ni RM2900.00. Kesan dari siaran rancangan dalam tv. Aku kalah juga akhirnya. Tapi takpe, janji suami sokong seratus lima puluh peratus. Guna kad kredit suami. he he he. Tauke kedai tu kata, "Awak punya suami sangat sayang sama awak". Aku senyum je. Mana boleh tak sayang, 26 tahun sudah bersama, dari sama2 susah hingga sama2 senang. Kalau sape2 nak petua hidup bahagia hingga ke tua, meh berguru dengan aku. Tapi jangan lupa pengerasnya. he he he. Apelah ada pada RM2900.00, jika dibandingkan dengan kepuasan hati dan jiwa. Suami suka, aku gembira. Duit boleh dicari bila2 je. Kalau ada orang kata membazir, biarlah diorang nak kata, janji hati aku puas. Kepuasan hati memang tak ternilai harganya. Bahagia bukan bernilai RM2900.00 cuma, malah lebih dari itu. Buat ape nak kedekut, jika nilai itu boleh menceria dan menggumbirakan kami. Bunyinya macam kalah tapi sebenarnya kami menang. Menang dalam mencipta kebahagiaan.

2 comments:

Tanpa Nama

apelah yg hepi sgt tu yea..he he he..beli ape tu ;D

Tanpa Nama

beli apa tu kak..takkan barbie lak...gambau barbie tu..dah sama ngan Qazween ..heheheh

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.