A Job Not Well Done


Dalam ape perkarapun, bila kita buat persediaan rapi, semuanya akan ok, kalau kita buat sambil lewa, maka caca-merbala jadinya. Padanlah muka aku hari ni. Aku dah tahu ada program kemahiran belajar untuk budak2 tingkatan satu. Hazlin dah siapkan jadual dah pun, dia dah bagi hari jumaat lepas. Aku ambil jadual, baca dan simpan. No action taken. Kan ke cantik, hari jumaat tu contact Shafiq, minta dia tolong siapkan lcd, labtop dan pa system sekali. Hari jumaat tu juga maklumkan pada pelajar terlibat, taklah jadi haru biru macam hari ni. A great failure....

Hei, bangkitlah Normah. Jangan bagi ape alasan pun. Kenyataannya ialah kau tak bersedia apepun, jangan salahkan hari isnin, ada perhimpunan, jangan salahkan tak dapat contact syafiq, jangan salahkan lcd tak menyala, jangan salahkan tak ade extension wire, jangan salahkan budak 1kw1 lambat datang ke dewan makan, jangan salahkan orang JPM datang, jangan salahkan sesiapapun, yang maha bersalah ialah kau sendiri. kau sendiri yang salah sebab tak buat persediaan awal dan rapi. padan muka.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.