Siput Babi VS Cheetah


Kita akan bersemangat buat kerja kalau kita ada matlamat yang tinggi dan cukup jelas. Taktahulah kenapa tahun ni aku rasa lembab sangat. Agaknya matlamat tahun ni tak cukup tinggila kot. Yang setnya aku juga. Itulah jadinya, sendiri yang hilang mood. Rasa boring yang amat sangat dan semunya macam tak ada umph je.

Tak boleh jadi ni. Aku tak boleh hilang mood. Kena cari mood aku sampai jumpa. Agaknya kena buat matlamat baru. Matlamat yang boleh meninggikan semangat dan mood aku, sebab yang nak menempuh hari-hari seterusnya, aku juga. Set. Mesti cipta matlamat baru yang cukup tinggi untuk menaikkan semangat dan mood aku sendiri. Kalau dibiarkan saja terus lembab macam siput babi jadinya nanti.

Aku tak mahu jadi siput babi. Aku nak jadi cheetah.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.