Merdekakah itu....

Salam Satu Malaysia, Silakan Masuk!!!!!!

Berkibarlah......berkibarlah......jalur gemilang!!!!!
Ruang tamu Bilik Kaunseling SMKIS.

Putera dan puteri SMKIS menanti penuh setia pertandingan laungan "Merdeka" mengikut kelas dimulakan.
Hari Jumaat lepas, 2 September diadakan majlis penutup sambutan kemerdekaan  peringkat sekolah. Pagi tu hujan, jadi perhimpunan ditangguhkan hingga jam 11.00 pagi. Waktu panas berdentum. Kesian budak2 tu. Dipaksa berjemur di tengah padang. Satu penderaan buat anak-anak pos-merdeka. Tapi tak ape. Itu hanya satu ujian ketahanan diri. Nenek monyang kita dulu, lagi hebat ujiannya demi sebuah kemerdekaan. Bukan setakat berjemur di panas mentari, malah ada yang bermandi darah. MERDEKA!!!!!, MERDEKA!!!!!, MERDEKA!!!!!

Lain pula kisah anakku dan rakan2nya di UIUC menyambut kemerdekaan.Buat sambutan pada malam hari, taklah kena panas mentari. kreatif. lebih2 lagi yang tukang tangkap gambaunya....sape lagi... muhammad afiq la, congratulation my son!


dalam The Star hari Ahad, 5 September 2010. bila berada di luar negara, tak kira bangsa dan agama, semuanya bangga dengan Malaysia. Di negara orang inilah mereka boleh bersatu hati . moga bila mereka balik ke bumi tercinta ini, perasaan itu masih sama. MERDEKA!!!!!!!!


















0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.