Asrama penuh VS asrama tak penuh

Cenderamata diberi pada akhir program oleh Pn. Suriyani Madyudin kepada penceramah, iaitu Pn Ruhani Ismail, Guru Kaunseling dari SBPI Selandar.


Program selepas PMR hari ni ialah mendengar taklimat tentang Sekolah Berasrama Penuh. Banyak maklumat yang diperolehi. Conothnya tentang syarat nak masuk, kemudahan, keistimewaan dan kelebihan dan yang paling best, pelajar keluaran SBP ada peluang cerah untuk dapat tawaran belajar ke luar negara.

Antara pelajar yang mengikuti taklimat tentang kemasukan ke Sekolah Berasrama Penuh.


Kau hati-hati, kala, jengking, ular, biawak, cicak mengkarung semua ada. Dinesor je tak muat masuk beg aku.

SBP macam best je kan?......mudah-mudahan aku terpilih lah nanti.

Mendengar dengan telilti



Peace!!!!!

Aku layak ke SBP, tapi macam sayang je nak tinggalkan kawan-kawan kat SMKIS ni.

Macam-macam aku bawa hari ni, kau nak ape?


Sesi soal jawab.
Nama Program : Taklimat Sekolah Berasrama Penuh

Tarikh: 15 Oktober 2010 (Jumaat)

Masa : 9.00 - 11.00 pagi

Tempat: Dewan Santapan ASPURI SMKIS


Sasaran: Semua pelajar Tingkatan 3 yang telah menduduki PMR 2010

Kehadiran: 95%

Penceramah: Pn. Ruhani bt Ismail, Guru Kaunseling  SBPI Selandar.

Anjuran: Unit Bimbingan dan Kaunseling SMKIS

Input: Pelajar didedahkan tentang syarat kemasukan dan budaya SBP

Komen: Ada pelajar menunjukkan minat, dan macam selalu la juga, ada juga yang tak heranpun. Buat hal sendiri-senidiri. Positifnya, mereka masih akur duduk di dalam dewan santapan itu, dan tidak merayau-rayau ke tempat lain. Murid SMKIS memang OK. Thank you boys n girls, you are great.





0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.