Baju kurung = Malaysia

Aku rasa orang boleh kenal kita dari baju yang kita pakai. Macam orang India, kalu dia pakai sari, dah tentulah dia orang India, orang Arab bila dia pakai jubah dan jilbab dia, dah tentu kita kata dia orang Arab. Macam tulah jugak orang kenal kami dari Malaysia dan kami orang Melayu, sebab aku pakai baju kurung. Huhh, Bangganya aku dengan baju kurung, identiti orang Malaysia!!!! Kalau aku pakai jubah ke, seluar jin dan baju-t ke, mesti diorang susah nak kenal. Betul tak. Masa pergi ke Mekah dulupun aku tak pakai baju lain selain baju kurung, supaya orang boleh kenal bahawa aku dari Malaysia. Kalau hilang atau sesat jalan, boleh lah orang hantar kat kedutaan Malaysia. he he.

Kat White Street, berhampiran rumah sewa Afiq, anak bujangku


Kat kawasan berhampiran Niagara Falls

Di sebuah hentian rehat, ketika dalam perjalan ke Washington, D.C.

Depan pagar White House

Nak bertolak ke New Jesrsy dari Hotel Days Inn di Virginia

Hotel Ramadaha di New Jersey

Di sebuah hentian rehat, dalam perjalanan ke Niagara Falls. Afiq letih memandu, nak tido kejap
Berhampran dengan pintu masuk ke Canada



Niagra Falls waktu pagi

Di Cave of the Wind, Niagara Falls. Basah kaki kain kena percikan air terjun. Baju ponco warna kuning tu dah buka, sebab dah tiba kawasan tak kena percikan air terjun lagi.


Di KLIA

Depan Hotel Gulfgate, di Bahrain

Di Allen Centennial Garden, Universiti Wisconsin, Madison


Hari Konvokesyen Muhammad Afiq, anak kesyangan mak dan ayah, di University of Illinois Urbana Champaign (UIUC) - 15 Mei 2011

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.