Ada aku kisah kalau kau menyampah!!!!!


Aku teringin sangat nak tahu apelah agaknya kata-kata yang dilontarkan oleh seorang guru sehingga anak muridnya rasa teramat marah dan mengeluarkan kata yang tidak sepatutnya pada cikgu tu. Memang salah pelajar tu kerana tak buat kerja rumahnya. semua latihan cikgu tu dia tak nak buat. cikgu yang sangat perihatin memang rasa geram dan marah kerana pelajarnya tak mengikut kata. kalau latihan tak nak buat, macam mana nak jadi excellent.

Pribahasa Melayu ada kata, sayangkan anak, tangan-tangankan. Dah betullah ape yang cikgu tu buat. Marah itu tandanya dia sayang kat pelajarnya. Dia tak mahu pelajarnya tercicir dan merosot prestasinya. Kalau seseorang itu tak marah, itu tandanya dia tak ambil kisah dan tak ambil peduli. nak terlongkop ke, nak tertiarap ke, lantaklah, ape aku kesah.

Tapi itulah sebenarnya yang berlaku pada remaja. dia menyampah kalau orang tegur dia. dia cukup anti kalau orang membebel kat dia. dia sakit hati kalau orang marah dia. memalukan dia kononnya bila dia dimarahi depan kawan2nya. saham jatuh kot.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.