Bagai enau dalam belukar....


Individualistik!!! Mementingkan diri sendiri!!! Dalam kamus hidupnya tak ada bantu membantu untuk kejayaan bersama. Bagi dia kalau nak berjaya biar sorang-sorang. Orang lain pergi mampuslah. Aku tahu bahasa aku kasar. Tapi hati aku sakit betul dengan orang jenis ni. Kalau dah prinsip dia macm tu memang dia bagai enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing-masing.

Enau itu lupa, tanpa bantuan pokok besar tempat dia memanjat, dia tak mungkin boleh sampai hingga ke atas. begitu angkoh dan sombongnya enau. Kalau pokok besar itu mati, dan rebah, dia juga turut mati dan rebah menyembah bumi.

Alangkah baiknya kalau dia bagai aur dengan tebing. Mesti orang kelilingnya suka dan gembira. Mesti kejayaan berganda dapat diraih bersama. Namun hakikatnya dia adalah enau yang sombong dan angkuh. Pergi jahanam lah dengan dia. Aku peduli ape. Tapi hati aku memang sakit tak terkira. Grrrrrr...... geram tak terkata. Boleh tak agaknya aku doakan dia cepat ........ he he he. Ustaz dah kata tak boleh. Aku adalah anak murid ustaz yang mendengar kata. Kalau ustaz kata tak boleh, aku tak akan buat. Itulah baiknya aku...






0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.