Api yang dingin dan tak membakar.

Pagi ni seperti pagi2 yang lain lah juga. Bangun, solat subuh, pastu tunggu 6.30 pagi nak buka radio IKIM sebab nak dengar tafsir Al Quran oleh Ust Zahazan. Ustaz ini pertama kali dulu aku dengar suara dia mendatar je, tapi sebenarnya aku suka, gaya penyampaiannya yang tenang dan jelas. Banyak buku rujukan dia akan sebut.

Biasanya kalau hari sekolah, aku dengar sambil memandu ke sekolah, kadang2 aku sampai kat sekolah sebelum pukul 6.30, jadi sempatlah dengar dengan penuh khusuk kat tempat parking. program tu biasanya 15 minit je. Jadi dah habis dengar barulah pergi punch card kat pejabat. Sejak akhir2 aku dengar kat rumah je. dah habis barulah pergi sekolah. Kalau missed rasa tak sempurna pulak hari tersebut.

Hari ni ustaz cerita tentang Nabi Allah Ibrahim yang dicampakkan ke dalam api yang menggunung oleh Namrud tapi baginda rasa sejuk je. Subhanallah.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.