Samosa

Aku try buat samosa hari ini. Puas cuba macam mana nak lipat jadi segitiga,. Aku potong surat khabar untuk cuba. Mula2 dari bentuk segiempat sama tu aku cuba lipat, tak jadi. Aku potong pulak kertas surat khabar tu jadi segitiga dan cuba lipat, tak jadi juga. Akhirnya cari dalam dalam internet. Rupa2nya nak lipat jadi segitiga tu dari bentuk segiempat tepat. Kulit popia tu kena potong kepada tiga jalur. lipat bentuk segitiga dari satu hujung dan tamatkan pada hujung yang satu lagi. senang je rupanya. kalau orang india buat macam buat karipap jugaklah, cuma dibuat bentuk segitga dan digamnya atau dikapit macam hujung kulit karipap. agaknya lah. bila guna kulit popia yang dah tersedia dijual di pasaraya, kenalah potong jadi tiga jalur. Intinya aku buat macam inti karipap kentang campur daging. Nanti aku nak cuba inti sardin pulak.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.