KEKENYANGAN















jamuan makan di St Meredian, Melaka. RM24.00 seorang. PIBG yang bayar. lunch/hi tea. untuk pelajar2 yang telah mencapai kejayaan dalam kokurikulum pada peringkat negeri dan berjaya menjadi wakil ke peringkat kebangsaan. alhamdulillah.
Aku tumpang sekaki sebab pengetua tak datang dan pn hamidah, gpk1 minta tolong teman. bab makan mana boleh tolak.
mula-mula makan popia 2 keping dan waffle suku dan air oren segelas. kemudian amek pula mee jawa yang rasanya macam mee kari, nasib baik guna mangkuk sup, taklah banyak sangat. pastu amek pula bebola sotong 2 ketul dan udang goreng tepung 6 ketul kot. tak ada sos. gi amek sos popia. doremon buatkan rojak petis. makan rojak sepiring, ada timun, mangga muda, sengkuang, nanas, jambu batu. kemudian gi amek buah tembikai susu 3 potong, tembikai merah2 potong, kuih abuk-abuk yang dikukus dalam talam dan dipotong2, aku amek sepotong dan sepotong kuih pulut campur kacang merah, entah ape namanya akupun tak tahu. habis. gi amek cendol semangkuk kecil. habis. last sekali makan tembikai susu lagi septong, tembikai merah sepotong dan sepotong buah betik. alhamdulillah. kenyang.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.