CAHAYA KASIH

Aku miss tengok cerita "Nur Kasih" malam tadi, pagi ni buka internet tengok. Itulah hakikat hidup berkongsi yang sebenar. Hakikatnya ialah sukar bagi seseorang untuk berlaku adil dalam soal kasih dan sayang, sebab memang perasaan tak boleh dipaksa-paksa. Yang beruntung dan tersangatlah gumbiranya ialah orang yang dapat kasih sayang lebih. Yang dapat kurang tu memanglah tersangatlah sedihnya. Tapi memang Tuhan Maha Adil dan Saksama. Dia jua yang Maha Mengetahui Segala Apa yang ada dalam hati manusia. Selalu-selalulah dekatkan diri padaNya, Insya Allah akan dapat kegembiraan berganda dan tak terhingga. Buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat, itu kan memang adat kehidupan yang telah dijanjikan Tuhan. Kalau buat jahat tapi dapat baik itulah ISTIDRAJ namanya.

2 comments:

Tanpa Nama

aslmkm.. sy ex'student SMKIS (2000-2004) wah cikgu normah pn advance brblogging jgk yer.. bgus2.. senang2 join la group SMKIS kt facebook.. sy admin nyer...tq

Normah

TQ, Insya Allah.

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.