ONE MALAYSIA

Dah dua tahun berturut-turut, aku kumpulkan semua salinan KP pelajar yang nak mohon IPTA, baik STPM mahupun SPM. Gi hantar kat BSN. Pastu kerani BSN tu kata biarlah pelajar datang beli sendiri, tak payah kumpul-kumpul macam ni. Nanti ambil masa yang lama. Maka tahun ni akupun bagi tau la kat budak2 SPM tu gi beli sendiri. Ada ke patut kerani BSN tu kata kat budak-budak tu, minta cikgu yang belikan. GERAMnya aku. Sabau normah, sabau. memang macamtulah manusia yang ada lidah. kalau tak ada lidah, tak boleh pulak dia cakap. Kalaulah aku rakam apa yang kerani-kerani BSN tu cakap dua tahun lepas, mahuje aku hebohkan 1 Malaysia. GERAMnya aku.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.