Wahai lelaki!!!!

Kat mana silapnya? Kalau aku jadi emak budak tu, sedihnya tak terkira. Apalah dosa seorang ibu hingga seorang anak tanpa rasa segan silu, melakukan perkara sekeji itu. Hooooh... sedihnya..... Malunya..... Kat mana nak letak muka.

Aku selalu buat andaian, anak2 yang bermasalah kerana punya keluarga yang ada masalah, paling ramai ialah dari keluarga yang berpecah belah. Tapi yang ini dari keluarga ok. Ibu dan ayah, highly educated. SES ok. Jadi apa puncanya ya hingga seorang anak gadis tega melakukan perkara itu.

Kurangkah kasih sayang yang dia perolehi? Ibu dan ayah beri dia apa saja yang mampu diberikan. Dia ada bilik sendiri lengkap serba serbi. Dia punya seorang abang, jadi tak bolehlah nak kata dia mencari kasih sayang seorang bernama abang. Dia nak handphone, ibu ayah belikan yang paling canggih, siap build in camera. Tidak ada yang kurang dalam kehidupannya meniti usia remaja. Jadi apa puncanya?

Kenapa dia boleh bertindak sekeji itu? Hilangkah kewarasannya ketika itu? Tidakkah dia tahu itulah satu2nya maruah diri yang perlu dia jaga sebaik mungkin. Mana mungkin dengan title seorang kekasih saja, dia boleh gadaikan segala yang dia ada. Murah sungguh cintanya pada sang kekasih hingga sanggup dia menggadai maruah dirinya. Tak ada rasa malu langsungkah dia?

Hiiiii.... geram sungguh aku. Aku rasa nak belangkung je budak lelaki yang mengambil kesempatan itu. Dia tak fikir ke, dia dilahirkan oleh seorang perempuan. Kalau orang lain buat begitu pada ibunya, sanggupkah dia terima... ? kenapalah dia sanggup buat begitu terhadap kaum sejenis ibunya?...

Wahai lelaki.... Apakah ibumu bukan perempuan?????????

Kalau kau mengatakan perempuan terlalu mudah dan murah. ibumu juga begitukah? Perempuan senang sangat makan pujuk rayu lelaki. ibumu juga beitukah?
Pujilah melangit perempuan2 itu, dia akan menurut segala kehendakmu. ibumu begitu jugakah?
Perempuan sekarang memang tak tahu malu. Ibumu begitu jugakah?
Perempuan sekarang tak ada harga diri. Ibumu begitu jugakah?
Perempuan sekarang bagai sampah. Ibumu begitu jugakah?

Begitu mudah dan murah ibumu di matamu.
Begitu hina dan senang dipujuk rayu ibumu di matamu.
Ibarat sampah yang tak berharga rupanya pandanganmu terhadap ibumu.
Maruah ibumu kau letak di telapak kakimu saja rupanya.



0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.