HADIAH PERKAHWINAN

Aku tumpang gembira bila dapat tahu anak saudaraku dapat tawaran Jurutera Elektronik. Gaji permulaan RM2088.00. Wow dasyat tu, aku dulu mula2 keluar maktab perguruan starting gaji tak sampai RM400. Tahniah Ipah, hadiah perkahwinan yang cukup mahal la ni kan. 26 Disember ni kahwin. Kerja tetap pun dah dapat. selama ini dia kerja di syarikat swasta, gaji RM2000 tanpa elaun2 lain dan kemudahn2 lain. Ini kerja dengan Kementerian Kesihatan. kalau campur imbuhan tetap perumahan, elaun khidmat awam, cola dan elaun2 lain lagi, dekat-dekat lah RM3000 sebulan boleh dapat. Nak sambung belajar lagi pun dah mudah. Bolehlah beli rumah lepas ni. Bestnya. Alhamdulillah!!!!

Rezeki Tuhan yang bagi. Bersyukurlah kita di atas pemberianNYA. Susah payah belajar masa di UTeM dulu, sampai menangis-nangis sebab member sekumpulan buat perangai tak nak bantu buat assignment, akhirnya membuahkan kejayaan yang cukup manis. Itulah nikmat kesungguhan dan kerajinan. memang berbaloi. kan pepatah melayu kata, usaha tangga kejayaan. berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dulu, bersenang-senang kemudian. syukurlah. itu belum lagi cerita susah payahnya masa belajau di matrikulasi pulau pinang sebagai pelajar ambilan kedua. mana nak sama dengan student ambilan pertama, yang hebat-hebat dan dasyat-dasyat. member sebilik dapat 4 flat, dia dapat cukup2 makan je. Kalau putus asa di pertengahan pendakian tak mungkin sampai ke puncak kejayaan. Tahniah sekali lagi Ipah. Tak sia-sialah duduk dengan pak uda dan makmah masa tingkatan 1 hingga 5 di kuaters guru SMKIS. Budak SMKIS memang hebat.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.