PENYAKIT MISTERI

Tangan kanannya mulai lemah, berjalan puntang-panting. Dulu sering mengadu sakit kepala. Lehernya tak boleh dipusing, kalau menoleh seluruh badannya akan dipusingkan, dah macam robot. Dua kali dibawa kepada tukang urut. Ketika diurut, ternganga-nganga mulutnya menahan sakit, namun dia langsung tidak menangis.

Kaki kanannya semakin lemah, dan selipar yang dipakai sering tercabut, tapak kaki kanannya tidak melekap betul seperti biasa, dia perlu dipimpin bila berjalan. Dia dibawa berjumpa doktor yang memeriksa penyakit melalui mata. Doktor kata anak mata kanannya besar. Terdapat dua tanda bengkak di atas kepalanya, mungkin ada terjatuh, tapi dia tak pernah mengadu. Doktor kata penyakitnya pelik, seakan nak terkena strok, macam penyakit orang tua, padahal dia baru berumur 7 tahun. Doktor beri ubat untuk urut kepala dan juga ubat makan. Seminggu lagi datang untuk doktor lihat perubahan.

Apa yang misterinya ialah bila dipasang kaset mengaji di radio semasa dalam kereta, dia tiba-tiba akan menangis dan mengadu sakit tangan kanannya. Bila ditutup dia berhenti menangis.

2 comments:

Tanpa Nama

siapa yg ada sakit misteri tu cikgu?
dah bawa berubat kg? darulsyifa ke..?

Normah

dah bawa jumpa Haron Din. Alhamdulillah, setakat ni beransur pulih nampaknya.

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.