SEORANG PEREMPUAN BERNAMA ISTERI!!!!




Aku tahu aku tak akan lahir ke muka bumi ini tanpa kehadiranmu.
Aku juga tahu aku takkan mampu hidup sendiri,
tanpa belaian tanganmu ketika aku kecil,
menyusukanku,
memandikanku,
meyuapkan makanan ke mulutku,
mendukungku,
memberikan pelukan hangat ketika aku takutkan sesuatu,
menciumku dengan penuh mesra hingga aku terasa sangat disayangi,
memimpin tanganku ketika aku belum pandai berjalan,
bersekang mata menjagaku ketika aku sakit,
terasa kehadiranku sangat kau HARGAI.

Sesungguhnya tidak terhitung banyaknya budimu padaku ayah dan ibu.
Kalaulah kau minta bayaran,
tidakkan mampu aku melunaskannya sehingga akhir hayatku,
terlalu mahal harga kasih sayangmu.

Dalam kedewasaan ini,
Dalam kesibukan ini,
Aku kadang-kadang lupa kewujudan dirimu, ayah dan ibu.
Maafkan aku ibu,
Maafkan aku ayah,
Maafkan anakkmu ini,
Teganya aku melupakanmu,
Hanya kerana seorang perempuan bernama ISTERI..........
DERHAKAnya aku padamu.

Aku mohon padamu Ya Allah, ampunkan dosaku Ya Allah,
Kasihanilah kedua ibu bapaku seperti mana mereka mengasihaniku ketika aku kecil,
Peliharalah kedua ibu bapaku seperti mana mereka memeliharaku ketika aku kecil,
Lindungilah mereka dari segala kesengsaraan seperti mana mereka melindungi ketika aku kecil,
..............ketika aku kecil,
....................ketika aku kecil,
........................ketika aku kecil,
.............................ketika aku kecil,
...................................ketika aku kecil,
.........................................ketika aku kecil,
.............................................ketika aku kecil...........

Terlalu banyak mereka lakukan untukku ketika aku kecil,
tak terbalas olehku ketika mereka TUA.

dari seorang anak bernama suami.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.