KITA BOLEH MENANG



"Manusia dikudai oleh syaitan, apa yang syaitan nak semuanya dibuat oleh manusia. Manusia menjadi tempat untuk syaitan merealisaikan keinginan dan kemahuannya." Itulah permulaan kata-kata dari Ustaz Mohd Farid Ravi Abdullah dalam program Halaqah malam ahad yang lalu yang bertajuk "Ubah Suai"

Aku setuju sangat. Lihatlah bukti sekeliling kita, berapa ramai manusia yang kalah dengan syaitan. betapa ramai ibu bapa yang kalah dengan syaitan. betapa ramai datuk nenek yang kalah dengan syaitan. betapa ramai para intelek juga kalah dengan syaitan. kalau dah orang dewasa juga kalah dengan kehendak dan kemahuan syaitan, malah orang yang kita anggap sangat tinggi ilmunya (alim) pun terjebak dengan godaan syaitan, apatah anak-anak dan para remaja yang baru belajar mengenal dunia.

hanya segelintir yang menang dalam perjuangan memerangi bala tentera syaitan ini. Kalau ilmu yang diperolehi, benar-benar dapat dihayati dan diamalkan dengan penuh keyakinan, insya allah, kita boleh menang.

2 comments:

Tanpa Nama

lama tak menulis. bercuti ke berlengkau atas pagau?

Normah

baru 4 hari je lah. memang bercuti pun, belengkau, cuma bukan atas pagau. he he he

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.