MAKAN LAGI

Hari ni member yang dapat tunggakan RM8000.00 belanja makan. "Baru seratus lebih yang luak untuk 6 orang", kata dia.

Murah rezeki dia!!! Akupun apa lagi kayuh ajelah. Tiap kali gi makan kat hotel, mesti lupa pesanan doktor. Tapi takpe, balik nanti ikut semula cakap doktor.

Mula-mula, biasalah aku ambil buah dulu, tembikai merah sepotong, tembikai susu 2 potong dan betik 2 potong. Kecik je, potong dadu, 1 inci kot. Lepas tu aku gi amek roti jala 2 gulung, pun kecik gak. Makan dengan kari ayam. Bolehlah.

Habis roti jala aku makan sup cendawan dengan roti bodo. Tak sedap roti dia, sebab bukan ginger bread. Kemudian aku gi amek mee sup pula. Agaknya diaorang letak lada sulah lebih. Boleh tahan pedas.

Macam boleh makan je lagi, gi amek nasi putih, sotong gulung, ulam-ulaman, sambal belacan, telur asin, dan ikan masin. besau jari kelingking akuje ikan masin dia.

Last sekali aku amek kuih-muih. Minum nescafe tarik segelas dan air suam 2 gelas. Alhamdulillah, taklah kenyang sangat, sebab semua sikit-sikit je aku amek.

2 comments:

lynn

sapa tuh...cis tak ajak...heheheh

Normah

dio ajak orang kocik2 jo. tokey one drop perfume dio sogan nak ajak.. he he he.

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.