MASA UNTUK RELAX


Untuk putra puteri SMKIS yang bakal menduduki peperiksaan PMR, SPM dan STPM tahun 2010. Masa cuti inilah masa kalian semua muhasabah diri. Masa cuti yang panjang inilah untuk kalian buat satu perancangan untuk memastikan kejayaan kalian kelak. Masa relax inilah kalian boleh luangkan masa untuk mebayangkan masa hadapan. Hitam putih kehidupan kalian pada masa hadapan, kalian sendirilah yang menentukan. Relax dan fikirkanlah.

Orang selalu kata, kita ialah apa yang kita fikirkan. Kalau kita kata kita hebat, memang hebatlah kita suatu hari nanti, kalau kita kata kita pandai, memang tindak tanduk kita menunjukkan kita orang yang pandai, kalau kita kata kita boleh berjaya dengan cemerlang, memang kita bakal menempa kejayaan gemilang.

Itulah magiknya bila kita berfikir. Apa yang kita fikir, diikuti dengan tindak tanduk kita yang selaras dengan apa yang kita fikirkan, itulah yang bakal kita perolehi kelak. Relax dan fikirkanlah dan bertindaklah.

0 comments:

Pos Popular

Kenali diriku

Foto Saya
Seorang pencari ilmu kerana sesungguhnya terlalu luas IlmuMu ya Allah. Berikan aku minda yang sihat, untuk terus menimba ilmu di bumiMu ini.